FairPlay NightCupA következő szabályok vonatkoznak a FairPlay Nightcupra. Mindent megteszünk, hogy a szabályzat teljes legyen illetve naprakész, de ennek ellenére is előfordulhatnak hiányosságok. Továbbá érdemes a Liga infót és a Híreket is böngészni a lehetséges kiegészítések, kivételek és módosítások végett. A mérkőzések tervezett időpontjára a Liga infó oldalán található követelményeknek minden játékosnak meg kell felelnie. A szabályzat egy útmutató, melytől a körülményektől függően az adminok által hozott döntések eltérhetnek. 1. Liga szabályok1.1. Sorsolás
1.2. Nem megjelenésHa az ellenfeled nem jelenik meg 15 percen belül, akkor screenshot a konzolról mely tartalmazza a szereveren lévő játékosokat (status). 1.3. BeugróMaximum egy a ligára nem regisztrált játékos játszhat egy adott meccsen. Ennél több esetén azonnali defwin. 1.4. MegállapodásokA résztvevők között egyes megállapodások kis mértékben eltérhetnek a szabályoktól. A sokban különböző megállapodások viszont nem engedélyezettek. Ne feledjétek, hogy a szabályok azért vannak, hogy biztosítsák a tisztességes mérkőzést minden résztvevő számára. A meccs után már nem lehet óvást indítani abban az esetben, ha a mérkőzés előtti megegyezés esetleges hátrányt eredményez rád vagy a csapatodra nézve. A megegyezésekkel megváltoztatható szabályok világosan le vannak írva. Azonban vannak olyan szabályok, amiket közös megegyezéssel sem lehet megváltoztatni. Minden résztvevő közti megegyezést le kell írni a mérkőzés hozzászólásaiban. A másik résztvevőnek szintén meg kell erősíteni a megegyezést egy komment formájában. A szerkesztés funkció visszaéléseit elkerülvén írni kell egy harmadik hozzászólást is. Továbbá erősen ajánlott screenshot és log készítése az adott megegyezésekről. Ha ezek nincsenek meg, minden, az adott megegyezéssel kapcsolatos óvás vagy szupport automatikusan el lesz utasítva. A következő szabályokat soha nem lehet megállapodás útján módosítani: 2. Screenshot-ok és demókMinden, a mérkőzés alatt rögzített adatot (screenshotok, demók stb.) legalább a liga végéig meg kell őrizni. A rögzített adatokat minél hamarabb küld el egy adminnak. A rögzített adatok meghamisítása vagy manipulálása természetesen tilos és komoly büntetést von maga után. Ugyanakkor, ha egy admint hátráltat a munkájában a rossz elnevezés, büntetést vonhat maga után. 2.1. Screenshot-ok2.1.1. Oldal végi screenshotEgy screenshot a scoreboard-ról, amit mindkét félnek el kell készíteni és fel kell töltenie a mérkőzés oldalára 24 órán belül. 2.1.2. Status screenshotStatus screenshot-ot a következő esetekben kell készíteni:
Az rcon hozzáféréssel rendelkező oldalnak, rcon status screenshot-ot kell készítenie. Rcon status screenshot készítése az olyan programok segítségével, mint a HLSW stb., nem elfogadható. Ahhoz, hogy elkészíts egy normál/rcon status screenshot-ot a "status"/"rcon status" konzolparancsot kell használnod, (ne felejtsd el megadni az rcon_password parancsot) amit a "snapshot" parancs követ. 2.2. DemóMinden játékos számára kötelező point of view (POV) demó készítése a mérkőzések teljes hossza alatt, megszakítás nélkül. Amennyiben az oldalváltásnál szerverváltás is történik, a játékosoknak oldalanként egy demót kell készíteniük, így tehát összesen kettőt. Ha egy szerveren lesz a meccs, értelemszerűen a két oldal együtt felvehető. HLTV demók nem érvényesek.Befejezetlen, hiányos, vagy manipulált demó hiányzó demóként lesz kezelve. 2.2.1. Demó igénylésDemót csak a mérkőzést követő 30 percen belül lehet igényelni az adminnál Igényelhető demók maximális száma: - 5on5: 4 demó mérkőzésekként, maximum 2 demó/játékos Ha a játékos(ok) a határidő lejárta után sem rendelkezik/rendelkeznek feltöltött demókkal (és a hiány mennyisége meghaladja a 2 darabot), akkor a mérkőzés törlésre kerül és a csapat 2 büntetőpontot, a játékosok pedig egyenként 3 büntetőpontot kapnak. Ha a játékosok ezen a határidőn belül töltik fel a demókat, akkor a csapat és a játékosok is 1-1 büntetőponttal lesznek büntetve. 3. Beállítások3.1 A játékosok beállításai1) smokescreen készítése
- látszódó eredménytáblával (scoreboard) - látszódó füsttel és füstgránáttal - látszódó fegyvermodellel - látszódó CT és T játékos modellel 2) in-eye demó készítése ~ ezen fájlok azonnali feltöltése a mérkőzés után! 3.1.2. SzkriptekA következő szkriptek használata engedélyezett: - Vásárlást megkönnyítő szkriptek Minden más szkript használata tiltott, különösen akkor, ha jogusalatlan előnyhöz is juttatják a játékost (no recoil, bunnyhop, többszörös guggolás stb.). A +graph/-graph használata szintén tiltott. 3.1.3. CVAR-okA következők beállítása kötelező: cl_movespeedkey 0.52 A többi beállítás szabadon változtatható, egészen addig, amíg azok nem juttatják használóját jogosulatlan előnyhöz a játékban. 3.1.4. 32 bitA 32 bit használata kötelező. Semmilyen más színmélység nem használható! 3.1.5. A3DAz A3D (2.0) használata nem megengedett. Bármilyen olyan eszköz / driver használata, ami hasonló hatást vált ki, szintén tiltott. 3.1.6. Egyedi (custom) fájlokAz egyedi fájlok (kivéve a Steam skinek) használata nem megengedett. A Steam skinek alatt olyan skineket értünk, amik csak a Steam, vagy a konzol kinézetét változtatják meg.A modellek, a HUD, vagy bármilyen egyéb más fájl megváltoztatása, kicserélése nem megengedett, és a meccs törlését, valamint büntetőpontok kiosztását vonja maga után. (Egyedi célkereszt és scoreboard engedélyezett.) A custom fájlok közé tartoznak a CS:CZ modellek, HLTV modellek, FPS modellek és a kisebb változtatások, pl. bomba villogásának színe, torkolattűz méretének/színének megváltoztatása stb. Fontos megjegyezni, hogy ha fel van telepítve a Condition Zero, akkor az alap modellek ezek a modellek lesznek, ami viszont a meccs törlését vonja maga után (büntetőpontokat már nem). A hivatalos 1.6 modelleket innen tudod letölteni: tovább 3.1.7. Grafikai eszközökA grafikai beállítások, vagy textúrák megváltoztatása a videokártya driverja, vagy bármilyen hasonló program segítségével nem megengedett. 3.2. Szerver beállítások3.2.1. ConfigA config fájlok minden szükséges beállítással együtt megtalálhatóak az eslconfig.zip-ben. Az a csapat felel a beállításokért, amelyiknek a szerverén a mérkőzés zajlik. Ha a beállításokat módosítják, akkor azért ez a csapat tartozik felelősséggel. Amennyiben a mérkőzés egy liga szerveren kerül megrendezésre, az rcon- és a szerver jelszó megváltoztatása engedélyezett. Ez az engedély azonban csak és kizárólag a mérkőzés idejére szól, amint vége a meccsnek, azonnal vissza kell állítani a jelszavakat az eredetiállapotra. 3.2.2. MapokAz Anti Flashbug mappack használata kötelező, valamint a de_tuscan-nak is fent kell lennie a szerveren. 3.2.3. VAC2A szervernek VAC2-vel védettnek kell lennie. 3.2.4. Nem megengedett modokVAC, HLG, Soundcheck, Metamod, Clanmod, vagy bármilyen AMXMod használata nem engedélyezett. 4. Meccs közbeni szabáyok4.1 ElőkészületekLehetőleg minden problémát oldjatok meg a meccs elkezdése előtt. 4.1.1. Szerver kiválasztásaMinden csapatnak/játékosnak meg van ahhoz a joga, hogy a meccs egyik oldalát az ő szerverükön/szerverén játsszák le. Csak akkor alkalmazható ez a szabály, ha a második oldal még nem lett elkezdve, és ha a másik szerver is teljes mértékben megfelel a fentebb említett követelményeknek. Ha mindkét csapatnak van szervere, akkor az első oldalt a meccs linknél bal oldalt szereplő csapat szerverén kell lejátszani. 4.1.2. HLTVA mérkőzést lehet HLTV-n keresztül közvetíteni az ellenfél megkérdezése nélkül, de ezt jelezni kell a kommentek között. A HLTV késleltetése minimum 90 másodpercnek kell lennie. 4.1.3. Nick kötelezőMinden játékosnak olyan nick-et kell választani, ami nagyban hasonlít az ligán megadotthoz. Meccs közben nevet változtatni tilos! Csapatjáték esetén megengedett, hogy klánnevet használjanak a játékosok, de ekkor minden tagnak ugyan azt a klánnevet kell viselnie. Hibás nick-ek miatt óvni nem lehetséges. Ha egy admin nem tudja elvégezni a feladatát a helytelen nicknevek miatt, akkor az érintett játékosok büntetőpontokat kapnak. 4.1.4. MegállapodásokMegállapodások esetén sem lehet eltérni a szabályoktól! A csapatok közötti megállapodásokat komment formájában jelezzétek a meccsnél! A következő beállítások megváltoztathatók az egyik fél kérésére: - sv_voiceenable 0 -> 1 A következő beállítások megváltoztatásához mindkét fél beleegyezésére szükség van: - mp_fadetoblack 1 -> 0 Figyelem! Az itt leírtakhoz az 1.4. Megállapodások szabálynak is meg kell felelni! Ezen változtatásokba való beleegyezések nem függhetnek további feltételektől. 4.1.5. Warm up – Map ellenőrzéseA warm up alatt a játékosoknak/csapatoknak ellenőrizniük kell, hogy a szerver beállításai helyesek-e, a map teljesen betöltődött-eés,hogy az ESL Anti Flashbug mapon játszanak-e. A meccs kezdete előtt mindkét csapatnak egyértelműen jeleznie kell, hogy kezdődhet a mérkőzés. 4.2. Játék közben4.2.1. OldalválasztásEgy késkört kell játszani a meccs kezdete előtt. A győztes választhat oldalt. Ha egy csapat nem fejezi be a késkört a köridő lejárta előtt, a másik csapat választhat oldalt. 4.2.2. A játékosok számaA meccset 5v5-ben kell lejátszani, de bármelyik oldalról hiányozhat 1-1 játékos, ekkor 4v5-ben, vagy 4v4-ben is le lehet játszani. 4v5 esetén az 5 játékossal rendelkező csapat dönthet, hogy lejátsza-e a meccset 4 játékossal kiálló csapat ellen is. 4.2.3. Játékos kiesik a szerverrőlHa egy játékos kiesett a szerverről, akkor az adott kör végén, vagy a következő kör elején fel kell függeszteni (pause-olni) a játékot. Pause-olni annak a csapatnak kell, akinek a játékosa kiesett. Ha csak egy játékos esett ki, akkor a maximális várakozási idő 5 perc, ha egynél több játékos, akkor 10 perc. (1on1 meccsen 10 perc.) Ha a várakozási idő lejárta után nincs meg a 4 játékos, akkor vagy óvást lehet benyújtani, vagy ha az 5 emberrel felálló csapat is elfogadja/kéri, akkor 4v5-ben még tovább lehet folytatni a meccset. 4.2.4. Játék félbeszakításaHa egy meccs félbeszakad, akkor az addig megszerzett pontok nem vesznek el. A játék az alábbiak szerint folytatódik:A kezdő pénzt $2000-ra kell átállítani és az a csapat, aki az utolsó kört elvesztette, öngyilkosságot kell hogy elkövessen a konzolba beírt "kill" paranccsal.Ez a kör nem számít bele az eredménybe. A mérkőzés a következő körrel kezdődik. A kezdő pénzt ismét $800-ra kell átállítani. 4.2.5. Mérkőzés végeHa egy csapat elérte a 16 nyert kört, akkor a meccs véget érhet, és az eredményt be lehet írni. Nincs szükség a maradék körök lejátszására. 4.3. Nem megengedett cselekedetekTiltott minden olyan cselekedet, ami jogosulatlan előnyhöz juttatja a csapatot/játékost. Ebbe beletartozik bármilyen bug kihasználása, valamint az alábbiak: Ha bármi kérdésed van a megengedett / nem megengedett poziciókkal kapcsolatban, akkor írj a support-nak (tárgy: Map bugok). 4.3.1. Taktikai pajzsA taktikai pajzs (shield) használata tiltott. 4.3.2. Map bugok
Megjegyzések... 4.3.3. A bomba lerakásaA bombát nem megengedett olyan helyre tenni, ahol nem lehet elérni. Ugyanez vonatkozik olyan helyekre is, ahol a bomba csipogását nem lehet hallani (silent bomb). Továbbá tiltott olyan helyre tenni, ahol csak egy másik csapattárs segítségével (boost) lehet hatástalanítani. 4.3.4. Általános bugokA meccs előtt: A meccs kezdete előtt, a csapatoknak meg kell győződniük róla, hogy a map rendesen betöltődött (nincsenek hiányzó dobozok, létrák stb.). Ha valami gond van a pályával, akkor újra be kell tölteni azt. Ha az ellenőrzés nem történt meg, akkor a csapatok beleegyeztek abba, hogy a jelenlegi körülmények között játszanak. Ebből kifolyólag óvás esetén nem lehet hivatkozni a mapen előforduló bugokra. A meccs alatt: - A tetőkön, falakon, padlókon átmenni, valamint a skywalking nem megengedett. - A 3.3 ponthoz kiegészítésképpen még annyi tartozik, hogy az a csapat, akinek a szerverén a meccs zajlik, nem óvhat amiatt, hogy a meccset nem az Anti Flashbug mapokon játszották (hiszen ezt neki kellett volna ellenőriznie a meccs előtt). - Gránátok átdobása a falak alatt nem engedélyezett. |