MENÜ

FairPlay Nightcup.


FairPlay NightCup

A következő szabályok vonatkoznak a FairPlay Nightcupra. Mindent megteszünk, hogy a szabályzat teljes legyen illetve naprakész, de ennek ellenére is előfordulhatnak hiányosságok. Továbbá érdemes a Liga infót és a Híreket is böngészni a lehetséges kiegészítések, kivételek és módosítások végett. A mérkőzések tervezett időpontjára a Liga infó oldalán található követelményeknek minden játékosnak meg kell felelnie. A szabályzat egy útmutató, melytől a körülményektől függően az adminok által hozott döntések eltérhetnek.

1. Liga szabályok

1.1. Sorsolás

 

1.2. Nem megjelenés

Ha az ellenfeled nem jelenik meg 15 percen belül, akkor screenshot a konzolról mely tartalmazza a szereveren lévő játékosokat (status).

1.3. Beugró

Maximum egy a ligára nem regisztrált játékos játszhat egy adott meccsen. Ennél több esetén azonnali defwin.

1.4. Megállapodások

A résztvevők között egyes megállapodások kis mértékben eltérhetnek a szabályoktól. A sokban különböző megállapodások viszont nem engedélyezettek. Ne feledjétek, hogy a szabályok azért vannak, hogy biztosítsák a tisztességes mérkőzést minden résztvevő számára. A meccs után már nem lehet óvást indítani abban az esetben, ha a mérkőzés előtti megegyezés esetleges hátrányt eredményez rád vagy a csapatodra nézve.

A megegyezésekkel megváltoztatható szabályok világosan le vannak írva. Azonban vannak olyan szabályok, amiket közös megegyezéssel sem lehet megváltoztatni.

Minden résztvevő közti megegyezést le kell írni a mérkőzés hozzászólásaiban. A másik résztvevőnek szintén meg kell erősíteni a megegyezést egy komment formájában. A szerkesztés funkció visszaéléseit elkerülvén írni kell egy harmadik hozzászólást is.

Továbbá erősen ajánlott screenshot és log készítése az adott megegyezésekről. Ha ezek nincsenek meg, minden, az adott megegyezéssel kapcsolatos óvás vagy szupport automatikusan el lesz utasítva.

A következő szabályokat soha nem lehet megállapodás útján módosítani:
- Eredmény megadása nem lejátszott meccsen

2. Screenshot-ok és demók

Minden, a mérkőzés alatt rögzített adatot (screenshotok, demók stb.) legalább a liga végéig meg kell őrizni. A rögzített adatokat minél hamarabb küld el egy adminnak. A rögzített adatok meghamisítása vagy manipulálása természetesen tilos és komoly büntetést von maga után. Ugyanakkor, ha egy admint hátráltat a munkájában a rossz elnevezés, büntetést vonhat maga után.

2.1. Screenshot-ok

2.1.1. Oldal végi screenshot

Egy screenshot a scoreboard-ról, amit mindkét félnek el kell készíteni és fel kell töltenie a mérkőzés oldalára 24 órán belül.

2.1.2. Status screenshot

Status screenshot-ot a következő esetekben kell készíteni:

  • A mérkőzés megkezdése előtt
  • Szerverváltás vagy játékoscsere esetén
  • Ha egy játékos újracsatlakozik

Az rcon hozzáféréssel rendelkező oldalnak, rcon status screenshot-ot kell készítenie.

Rcon status screenshot készítése az olyan programok segítségével, mint a HLSW stb., nem elfogadható.

Ahhoz, hogy elkészíts egy normál/rcon status screenshot-ot a "status"/"rcon status" konzolparancsot kell használnod, (ne felejtsd el megadni az rcon_password parancsot) amit a "snapshot" parancs követ.

2.2. Demó

Minden játékos számára kötelező point of view (POV) demó készítése a mérkőzések teljes hossza alatt, megszakítás nélkül. Amennyiben az oldalváltásnál szerverváltás is történik, a játékosoknak oldalanként egy demót kell készíteniük, így tehát összesen kettőt. Ha egy szerveren lesz a meccs, értelemszerűen a két oldal együtt felvehető. HLTV demók nem érvényesek.Befejezetlen, hiányos, vagy manipulált demó hiányzó demóként lesz kezelve.

2.2.1. Demó igénylés

Demót csak a mérkőzést követő 30 percen belül lehet igényelni az adminnál

Igényelhető demók maximális száma:

- 5on5: 4 demó mérkőzésekként, maximum 2 demó/játékos

Ha a játékos(ok) a határidő lejárta után sem rendelkezik/rendelkeznek feltöltött demókkal (és a hiány mennyisége meghaladja a 2 darabot), akkor a mérkőzés törlésre kerül és a csapat 2 büntetőpontot, a játékosok pedig egyenként 3 büntetőpontot kapnak. Ha a játékosok ezen a határidőn belül töltik fel a demókat, akkor a csapat és a játékosok is 1-1 büntetőponttal lesznek büntetve.

 

3. Beállítások

3.1 A játékosok beállításai

1) smokescreen készítése
- látszódó eredménytáblával (scoreboard)
- látszódó füsttel és füstgránáttal
- látszódó fegyvermodellel
- látszódó CT és T játékos modellel
2) in-eye demó készítése
~ ezen fájlok azonnali feltöltése a mérkőzés után!

3.1.2. Szkriptek

A következő szkriptek használata engedélyezett:

- Vásárlást megkönnyítő szkriptek
- Toggle szkriptek (pl. gugolás / walkolás gombot nem kell egyfolytában nyomva tartani)
- Fegyverváltó szkriptek
- Demó szkriptek
- DuckJump szkriptek

Minden más szkript használata tiltott, különösen akkor, ha jogusalatlan előnyhöz is juttatják a játékost (no recoil, bunnyhop, többszörös guggolás stb.). A +graph/-graph használata szintén tiltott.

3.1.3. CVAR-ok

A következők beállítása kötelező:

cl_movespeedkey 0.52
cl_pitchspeed 225
cl_showevents 0
cl_pmanstats 0
cl_lc 1
cl_lw 1
d_spriteskip 0
gl_monolights 0
gl_overbright 0
gl_picmip 0
gl_polyoffset 0-4
s_show 0
s_a3d 0
lightgamma 2.5
texgamma 2.0
cl_showerror 0
rate: minimum 20000
cl_cmdrate: minimum 80
cl_updaterate: minimum 80
ex_interp 0.01

A többi beállítás szabadon változtatható, egészen addig, amíg azok nem juttatják használóját jogosulatlan előnyhöz a játékban.

3.1.4. 32 bit

A 32 bit használata kötelező. Semmilyen más színmélység nem használható!

3.1.5. A3D

Az A3D (2.0) használata nem megengedett. Bármilyen olyan eszköz / driver használata, ami hasonló hatást vált ki, szintén tiltott.

3.1.6. Egyedi (custom) fájlok

Az egyedi fájlok (kivéve a Steam skinek) használata nem megengedett.

A Steam skinek alatt olyan skineket értünk, amik csak a Steam, vagy a konzol kinézetét változtatják meg.A modellek, a HUD, vagy bármilyen egyéb más fájl megváltoztatása, kicserélése nem megengedett, és a meccs törlését, valamint büntetőpontok kiosztását vonja maga után. (Egyedi célkereszt és scoreboard engedélyezett.)

A custom fájlok közé tartoznak a CS:CZ modellek, HLTV modellek, FPS modellek és a kisebb változtatások, pl. bomba villogásának színe, torkolattűz méretének/színének megváltoztatása stb.

Fontos megjegyezni, hogy ha fel van telepítve a Condition Zero, akkor az alap modellek ezek a modellek lesznek, ami viszont a meccs törlését vonja maga után (büntetőpontokat már nem).

A hivatalos 1.6 modelleket innen tudod letölteni: tovább

3.1.7. Grafikai eszközök

A grafikai beállítások, vagy textúrák megváltoztatása a videokártya driverja, vagy bármilyen hasonló program segítségével nem megengedett.

3.2. Szerver beállítások

3.2.1. Config

A config fájlok minden szükséges beállítással együtt megtalálhatóak az eslconfig.zip-ben.

Az a csapat felel a beállításokért, amelyiknek a szerverén a mérkőzés zajlik. Ha a beállításokat módosítják, akkor azért ez a csapat tartozik felelősséggel.

Amennyiben a mérkőzés egy liga szerveren kerül megrendezésre, az rcon- és a szerver jelszó megváltoztatása engedélyezett. Ez az engedély azonban csak és kizárólag a mérkőzés idejére szól, amint vége a meccsnek, azonnal vissza kell állítani a jelszavakat az eredetiállapotra.

3.2.2. Mapok

Az Anti Flashbug mappack használata kötelező, valamint a de_tuscan-nak is fent kell lennie a szerveren.

3.2.3. VAC2

A szervernek VAC2-vel védettnek kell lennie.

3.2.4. Nem megengedett modok

VAC, HLG, Soundcheck, Metamod, Clanmod, vagy bármilyen AMXMod használata nem engedélyezett.

4. Meccs közbeni szabáyok

4.1 Előkészületek

Lehetőleg minden problémát oldjatok meg a meccs elkezdése előtt.

4.1.1. Szerver kiválasztása

Minden csapatnak/játékosnak meg van ahhoz a joga, hogy a meccs egyik oldalát az ő szerverükön/szerverén játsszák le. Csak akkor alkalmazható ez a szabály, ha a második oldal még nem lett elkezdve, és ha a másik szerver is teljes mértékben megfelel a fentebb említett követelményeknek. Ha mindkét csapatnak van szervere, akkor az első oldalt a meccs linknél bal oldalt szereplő csapat szerverén kell lejátszani.

4.1.2. HLTV

A mérkőzést lehet HLTV-n keresztül közvetíteni az ellenfél megkérdezése nélkül, de ezt jelezni kell a kommentek között.

A HLTV késleltetése minimum 90 másodpercnek kell lennie.

4.1.3. Nick kötelező

Minden játékosnak olyan nick-et kell választani, ami nagyban hasonlít az ligán megadotthoz. Meccs közben nevet változtatni tilos! Csapatjáték esetén megengedett, hogy klánnevet használjanak a játékosok, de ekkor minden tagnak ugyan azt a klánnevet kell viselnie. Hibás nick-ek miatt óvni nem lehetséges. Ha egy admin nem tudja elvégezni a feladatát a helytelen nicknevek miatt, akkor az érintett játékosok büntetőpontokat kapnak.

4.1.4. Megállapodások

Megállapodások esetén sem lehet eltérni a szabályoktól! A csapatok közötti megállapodásokat komment formájában jelezzétek a meccsnél!

A következő beállítások megváltoztathatók az egyik fél kérésére:

- sv_voiceenable 0 -> 1
- sv_pausable 0 -> 1

A következő beállítások megváltoztatásához mindkét fél beleegyezésére szükség van:

- mp_fadetoblack 1 -> 0
- map megváltoztatása a sorsolthoz képest
- elzárt játékos játszhat a csapat mérkőzésén (amennyiben büntetőpontjainak száma nem haladja meg a 9-et!)

Figyelem! Az itt leírtakhoz az 1.4. Megállapodások szabálynak is meg kell felelni!

Ezen változtatásokba való beleegyezések nem függhetnek további feltételektől.

4.1.5. Warm up – Map ellenőrzése

A warm up alatt a játékosoknak/csapatoknak ellenőrizniük kell, hogy a szerver beállításai helyesek-e, a map teljesen betöltődött-eés,hogy az ESL Anti Flashbug mapon játszanak-e.

A meccs kezdete előtt mindkét csapatnak egyértelműen jeleznie kell, hogy kezdődhet a mérkőzés.

4.2. Játék közben

4.2.1. Oldalválasztás

Egy késkört kell játszani a meccs kezdete előtt. A győztes választhat oldalt. Ha egy csapat nem fejezi be a késkört a köridő lejárta előtt,  a másik csapat választhat oldalt.

4.2.2. A játékosok száma

A meccset 5v5-ben kell lejátszani, de bármelyik oldalról hiányozhat 1-1 játékos, ekkor 4v5-ben, vagy 4v4-ben is le lehet játszani. 4v5 esetén az 5 játékossal rendelkező csapat dönthet, hogy lejátsza-e a meccset 4 játékossal kiálló csapat ellen is.

4.2.3. Játékos kiesik a szerverről

Ha egy játékos kiesett a szerverről, akkor az adott kör végén, vagy a következő kör elején fel kell függeszteni (pause-olni) a játékot. Pause-olni annak a csapatnak kell, akinek a játékosa kiesett. Ha csak egy játékos esett ki, akkor a maximális várakozási idő 5 perc, ha egynél több játékos, akkor 10 perc. (1on1 meccsen 10 perc.)

Ha a várakozási idő lejárta után nincs meg a 4 játékos, akkor vagy óvást lehet benyújtani, vagy ha az 5 emberrel felálló csapat is elfogadja/kéri, akkor 4v5-ben még tovább lehet folytatni a meccset.

4.2.4. Játék félbeszakítása

Ha egy meccs félbeszakad, akkor az addig megszerzett pontok nem vesznek el.

A játék az alábbiak szerint folytatódik:A kezdő pénzt $2000-ra kell átállítani és az a csapat, aki az utolsó kört elvesztette, öngyilkosságot kell hogy elkövessen a konzolba beírt "kill" paranccsal.Ez a kör nem számít bele az eredménybe. A mérkőzés a következő körrel kezdődik. A kezdő pénzt ismét $800-ra kell átállítani.

4.2.5. Mérkőzés vége

Ha egy csapat elérte a 16 nyert kört, akkor a meccs véget érhet, és az eredményt be lehet írni.

Nincs szükség a maradék körök lejátszására.

4.3. Nem megengedett cselekedetek

Tiltott minden olyan cselekedet, ami jogosulatlan előnyhöz juttatja a csapatot/játékost. Ebbe beletartozik bármilyen bug kihasználása, valamint az alábbiak:
- nem megengedett a falak alatt gránátot átdobni
- engedélyezett falak, illetve tetők felett a gránátok átdobása

Ha bármi kérdésed van a megengedett / nem megengedett poziciókkal kapcsolatban, akkor írj a support-nak (tárgy: Map bugok).

4.3.1. Taktikai pajzs

A taktikai pajzs (shield) használata tiltott.

4.3.2. Map bugok

Tiltott és engedélyezett pozíciók
de_dust2_1
(1.) de_dust2
de_dust2_2
(2.) de_dust2
de_dust2_3
(3.) de_dust2
de_dust2_4
(4.) de_dust2
inferno
(5.) de_inferno
train
(6.) de_train
nuke_1
(7.) de_nuke
nuke_2
(8.) de_nuke
train
(9.) de_dust
train
(10.) de_dust
nuke_1
(11.) de_prodigy
nuke_1
(12.) aim_map

Megjegyzések...
- Az 1. képen megjelölt CPL hely engedélyezett, ugrálni azonban szigorúan tilos a peremen! Aki megszegi ezt a szabályt, az 2 büntetőpontban részesül (minden alkalommal). Viszont ha az ellenfél óvást nyújt be ezen bug kihasználása miatt, csak és kizárólag akkor fogadjuk el az óvást, ha mellékelnek egy demót is és megjelölik pontosan, hogy az adott demóban (időben) hol történt az incidens, vagy feltöltenek minimum 2 screenshotot, melyen tisztán kivehető, hogy az illető ugrált a peremen. Ellenkező esetben az óvás ezen részét automatikusan elutasítjuk.
- A 12. képen megjelölt doboznál az ún. crate bug használata szigorúan tilos! (Többszörös guggolás és lövés a dobozon keresztül.)

4.3.3. A bomba lerakása

A bombát nem megengedett olyan helyre tenni, ahol nem lehet elérni.

Ugyanez vonatkozik olyan helyekre is, ahol a bomba csipogását nem lehet hallani (silent bomb). Továbbá tiltott olyan helyre tenni, ahol csak egy másik csapattárs segítségével (boost) lehet hatástalanítani.

4.3.4. Általános bugok

A meccs előtt:

A meccs kezdete előtt, a csapatoknak meg kell győződniük róla, hogy a map rendesen betöltődött (nincsenek hiányzó dobozok, létrák stb.). Ha valami gond van a pályával, akkor újra be kell tölteni azt. Ha az ellenőrzés nem történt meg, akkor a csapatok beleegyeztek abba, hogy a jelenlegi körülmények között játszanak. Ebből kifolyólag óvás esetén nem lehet hivatkozni a mapen előforduló bugokra.

A meccs alatt:

- A tetőkön, falakon, padlókon átmenni, valamint a skywalking nem megengedett.
- Ugrás-szabály: Az olyan helyekre, ahova csak csapattárs(ak) segítségével lehet feljutni, engedélyezettek. Ugyanakkor, azokra a helyekre feljutni, ahol bizonyos mozdulatok segítségével (pl. ugrálás) eltüntethetőek a textúrák (pl. de_nuke legfelső tető) nem engedélyezett.
- Flashbugok használata nem engedélyezett.

- A 3.3 ponthoz kiegészítésképpen még annyi tartozik, hogy az a csapat, akinek a szerverén a meccs zajlik, nem óvhat amiatt, hogy a meccset nem az Anti Flashbug mapokon játszották (hiszen ezt neki kellett volna ellenőriznie a meccs előtt).

- Gránátok átdobása a falak alatt nem engedélyezett.
- A "Map swimming és "floating" tiltott.
- A "pixelwalking" nem engedélyezett (láthatatlan sarkokra felállni, vagy sétálni rajta), ahogyan a "pixelpeeking" sem.
- A dobozok alatti réseken való szándékos átnézés (pl. AWM-mel) nem engedélyezett.
- Hangtalanul, vagy módosított hanggal felszedni a bombát nem engedélyezett.

 

 
 
Asztali nézet